03 January 2011

Selamat tinggal, jumpa lagi!!

Aku bangun dalam pukul 6.30 pagi tadi, itu pun mak aku yang kejutkan, kalau tak, memang subuh gajah la kan, haha...lepas sembahyang, mandi semua, aku dah plan nak pegi jogging dengan mashitah. Lepas zaki siap-siap, kitorang pun gerak dalam pukul 8 pagi.Keluar je dari kawasan rumah aku tu,ade due pilihan, same ade nak pegi kiri atau kanan, lepas bincang kitrorang setuju nak pegi kiri. Zaki mesti tengah sedih gile, terkenang lima tahun die duduk kat situ, macam-macam perkare dah jadi, dari tingkatan satu sampai tingkatan lima.Zaki bagi cadangan untuk pegi tengok sekolah yang baru bukak tu. Ingat nak masuk, tapi takut kena halau keluar pulak, tak jadi la masuk. Aku cakap kat diorang dulu aku penah naik tingkat 20 kat apartment sebelah tu, tengok sekolah tu dari atas, cantik. Dalam lima minit lepas tengok-tengok sekolah dengan budak-budak sekolah tu, kitorang naik la tingkat 20, nampak la satu seri kembangan yang tersergam indah, haha...Pastu zaki cerite setiap tempat yang die nampak dari atas tu, kire macam mengenang memori yang takkan pudar dari ingatan lah, hahaha, komen-komen pasal sekolah baru tu, borak pasal macam mane orang bunuh diri, lepas tu ni paling best, kitorang main ludah-ludah hehe, dari tingkat 20 tu, air liur yang kitorg ludah tu sampai ke bawah dalam 10 saat, lepas tu bile dah sampai ke tanah, ade bunyi "pekkkk"(bunyi bersepai) haha, comel gile bunyi tu, lepas tu kitorang bayangkan, kalau orang pulak yang jatuh, macam mane bunyi die, mesti dasyat gile punye, macam "depekkkkkkkkkkkkkkkk" haha, lepas tu otak die bersepai macam nangke busuk, pastu isi perut terkeluar, mate yang bulat tu jadi segi tige,haha mengarut dah.... lepas tu, kitorang turun balik, singgah makan dekat kembangan paradise, mule-mule kitorang order nasi lemak, lame gile tunggu, tapi rupenye dah habis,bukan nak bagitau, kitorang pun makan roti telur je...lepas tu balik, dalam pukul 3.30 macam tu, afdol datang nak amik zaki, bincang punye bincang, akhirnye zaki pegi banting naik bas je, dari equine terus pegi kota raya then banting. dalam 9.30 malam baru die sampai rumah pakcik die tu. Esok pagi-pagi die dah kene ade kat KLIA untuk balik sabah. Petang tu aku tidur je, sampai maghrib, lepas maghrib pun aku tido lagi, bangun- bangun je mak aku ajak makan kat luar, hehe, makan kat Firzana's kitchen, makan ape? aa ini yang kite tak tau, bukan tak nak bagitau, tapi itulahh, hmm....

Ape-ape pun Selamat jalan untuk Zaki, nanti bulan 3 masa amik result, tidur la rumah aku lagi.Kan best kalau pagi tadi panjang.

No comments:

Post a Comment